سئو تصاویر برای یوتیوب

سئوی یوتیوب: چطور ویدیوها را برای جستجو در یوتیوب بهینه کنیم؟ رادزاد

هرچقدر که بتوانید با گفته‌های خود یا مطالبی که در زیر ویدئو می‌نویسید این فاکتورها را بهبود ببخشید، در سئو ویدیو یوتیوب موفق‌تر بوده‌اید. استفاده از کیوردهای اختصاصی و یونیک با سرچ پایین، الزاماً به دیده شدن لینک یوتیوب ویدیوهای شما منجر نمی‌شود. تاثیر این راهکارها، در نتایج سرچ گوگل و نتایج سرچ کاربران در سرچ باکس یوتیوب است. در نظر داشته باشید آژانس دیجیتال مارکتینگ و سئو منتوریکس، خدمات سئو را در پلن های متنوع ارائه می دهد. اینجاست که آموزش سئو یوتیوب وارد ماجرا می‌شود تا کانال شما را از یک صفحه سوت‌وکور به یک محفل پررونق از حضور و تعامل بازدیدکنندگان تبدیل کند. با رعایت این نکات، می‌توانید تگ‌های مناسبی برای ویدیوهای خود انتخاب کنید و شانس بیشتری برای دیده شدن و افزایش بازدید کانال خود داشته باشید.

بعد از اینکه کلمات کلیدی خود در عنوان و توضیحات قرار دادید، کار دیگری که باید انجام دهید این است که آن‌ها را در بخش «برچسب‌ها» یا «Tags» قرار دهید. با این حال، حجم، فاکتور بسیار مهمی است؛ چرا که معیار بسیار خوبی از میزان محبوبیت و گستردگی جستجوی موضوع شماست و می‌تواند به شما کمک کند که با چه اولویتی درباره چه چیزی ویدیو بسازید. ارائه محتوایی با بهترین کیفیت ممکن به کاربران، آن هم به گونه‌ای که به بهترین شکل ممکن با آنچه که به دنبالش آن هستند، مطابقت دارد. اگر چگونگی کسب محبوبیت در یوتیوب برای شما همچون یک معماست، پس جای درستی آمدید! هنگامی که به میلیون‌ها بازدیدی که موفق‌ترین کانال‌های یوتیوب به دست می‌آورند و درآمدی که از آن کسب می‌کنند، با تحسین و رشک نگاه می‌کنید، احتمالا به پارامتری مانند سئو یوتیوب فکر نمی‌کنید.

با بررسی ویدئوهای پرطرفدار در زمینه موضوعی خود، می‌توانید کلمات کلیدی مورد استفاده در عنوان، توضیحات و تگ‌های آنها را شناسایی کنید. این کلمات کلیدی معمولاً پرطرفدار و مرتبط با موضوع شما هستند و می‌توانند به بهبود رتبه‌بندی ویدئوهای شما کمک کنند. همچنین، بررسی ویدئوهای موفق می‌تواند به شما ایده‌های جدیدی برای تولید محتوا و بهبود سئو ویدئوهای خود بدهد. یکی از اصلی‌ترین مزایای سئو یوتیوب، بهبود رتبه‌بندی ویدئوها در نتایج جستجو است. با بهینه‌سازی عنوان، توضیحات، تگ‌ها و سایر عوامل مرتبط با سئو، می‌توانید ویدئوهای خود را به رتبه‌های بالاتری در نتایج جستجو برسانید.

با بهبود عناصر سئو، مانند تگ‌ها، عنوان، توضیحات و… ویدیو شما در نتایج جستجوی یوتیوب بهتر قرار می‌گیرد. همینطور استفاده از برچسب و تگ فقط در صورت نیاز آن هم توسط متخصص سئو پیشنهاد می‌شود. با این حال در یوتیوب استفاده از برچسب‌ها برای بالا بردن رتبه بندی ویدئو مهم و ضروری می‌باشد. You tube از این برچسب‌ها به عنوان شناسایی موضوعات یک ویدئو و فهرست بندی صحیح آن استفاده می‌کند. اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که شما نمی‌توانید روی این نرخ تاثیری بگذارید. بلکه باید کاری کنید که شانس کلیک کردن کاربران روی ویدیوی شما بیشتر شود.

در مقاله امروز از وبلاگ جی ادز تصمیم گرفته‌ایم به بررسی یک سری تکنیک‌های کاربردی برای بهبود سئو ویدئوهای یوتیوب بپردازیم. تکنیک‌هایی که فارغ از اندازه و بزرگی کانال، برای یوتیوبرهای مختلف مفید واقع شده و توانسته‌اند بازدیدهای بیشتری را برای آن‌ها به همراه داشته باشند. تکنیک‌های نوشتن متن سئویی و محتوای سئو شده با مشاوره دیجیتال مارکتینگ به شما در این کار کمک خواهد کرد. سئوی خوب برای ویدیوسازان، کسب و کارها یا هر فردی که محتوای ویدیویی ایجاد می‌کند، افزایش اعتبار و شناخته شدن در جامعه یوتیوب مهم است. این اعتبار ممکن است به تعداد اشتراک‌گذاری ویدیوها، افزایش تعداد اشتراک‌ها و افزایش اعتبار کلی منجر شود. از آنجایی که الگوریتم یوتیوب قادر به خواندن تصاویر ویدئویی که شما می‌گذارید نیست، فقط متن و کد را می‌تواند بخواند.

یک کانال با سئو یوتیوب عالی، از پلی لیست‌ها به درستی برای دیده شدن بیشتر استفاده میکند. بهترین روش تشخیص تگ ویدیو یوتیوب این است که از تگی استفاده کنید که محبوب رقبای شما است زیرا به این ترتیب یوتیوب ویدیو شما را بهتر می شناسد. برای پیدا کردن تگ مناسب به گزینه view source رفته و عبارت keywords را جستجو کنید. با استفاده از همان تکنیک بالا، میتوانید عبارت مورد نظر را در گوگل نیز جستجو کنید و نتایج مرتبط با آن را مشاهده کنید. هدف از پیدا کردن عبارت کلیدی، عبارتیست که کاربران به دنبال آن هستند و توسط رقبا اشباع نشده باشد. در این‌جا برای‌تان تعدادی عنوان تبلیغاتی جذاب را جمع‌آوری کرده‌ایم که مخاطب توانایی مقاومت در برابر آن‌ها را ندارد.

این کلمات همان عباراتی هستند که مخاطبان شما در نوار جستجو تایپ می‌کنند.ما با ابزارهایی مانند TubeBuddy، VidIQ، یا حتی Google Trends کلمات کلیدی مناسب برای ویدیو ی شما پیدا میکنیم. و در آخر، همانطور که در هر نوع تولید محتوا این کار را می‌کنید، تحقیق کردن را فراموش نکنید. هرچه محتوای مفیدتری به کاربران ارائه کنید، ویدیوتان بازدید بیشتری خواهد داشت و در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. در تمام رسانه‌های اجتماعی فضای مجازی، هشتگ به کاربران کمک می‌کند تا محتوای دلخواهشان را سریع‌تر پیدا کنند. یوتیوب هم از این موضوع غافل نیست و شما می‌توانید با اضافه کردن هشتگ به توضیحات و عنوان ویدیو، به کاربران کمک کنید ویدیوی شما را زودتر پیدا کنند.

به طور متوسط بیشتر مردم ترجیح می‌دهند به‌جای خواندن متن، ویدیو ببینند. تگ ویدیو نه تنها به مخاطب شما بلکه به یوتیوب هم اطلاع می دهد که ویدیوی شما درباره چیست. یوتیوب با استفاده از تگ ویدیو درک می‌کند که محتوای شما در چه زمینه ای است. در نتیجه آن را به ویدیوهای مشابه مرتبط می‌کند و دامنه محتوای شما را گسترش می‌دهد. توجه داشته باشید که تگ متفاوت از هشتگ است؛ در واقع تگ به درک محتوا کمک می‌کند در حالیکه هشتگ ارتباط محتوایی می‌سازد. مخاطبی که شما را سابسکرایب می‌کند به طور مداوم از انتشار ویدیوهای جدید شما باخبر می‌شود و کم کم می‌توانید یک جامعه مخاطب وفادار ایجاد کنید.

فراموش نکنید که برای استفاده از همه ابزارهای بالا، به آموزش صحیح و یک راهنمای کامل سئو یوتیوب نیاز دارید. همه موارد بالا پس از آپلود ویدیو در یوتیوب قابل تنظیم و شخصی سازی هستند و برای اینکه سئو یوتیوب خوبی داشته باشید باید همه این موارد را جدی بگیرید. روی یکی از این پیشنهادات کلیک کنید و کانال‌هایی که در حال حاضر در این عبارات جایگاه دارند را بررسی کنید. کال تو اکشن، CTA یا فراخوان به عمل، نوعی دعوت از مخاطبان برای طی یک فرآیند خاص است که در نهایت منجر به سود کسب‌وکار خواهد شد. CTA به مخاطب اعلام می‌کند که دقیقاً از او چه می‌خواهید و برای یک تجربه کاربری بهتر، او را در چه مسیری هدایت می‌کنید.

سئو یوتیوب چیست؟ آیا روشی برای بهینه سازی ویدیو در یوتیوب وجود دارد؟ یوتیوب با میلیون ها ویدیو روزانه آپلود می شود، که میتوان گفت امروزه یوتیوب به یک نیروگاه مصرف محتوا تبدیل شده است. بیایید در دنیای سئوی YouTube جستجو کنیم و اسرار را برای به حداکثر رساندن دید ویدیوی خود باز کنیم. یکی از مهمترین راه‌ها برای جذب مخاطبین به کانال خود استفاده از تصاویر کوچک و بند انگشتی مناسب با ویدئو شما می‌باشد. اولین چیزی است که، کاربر هنگام برخورد با فهرست ویدئویی شما با آن مواجه می‌شود وطبق آن تصمیم می‌گیرد که ویدئو شما را تماشا کند یاخیر. استفاده از تصاویر کوچک عالی می‌تواند ترافیک و زمان تماشای ویدئو شما را افزایش دهد که این کار منجر به رتبه بندی جستجوی بالاتر نه تنها در یوتیوب بلکه در موتورهای جستجو می‌شود. یعنی اگر ویدیوهای شما به درستی بهینه‌سازی بشن، می‌تونید خیلی راحت‌تر دیده بشید.

زیرنویس را هم خودتان می‌توانید به صورت دستی به ویدیو اضافه کنید و هم از ابزار خود یوتیوب استفاده کنید که کارتان را راحت‌تر می‌کند. اما اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید با یک کلمه کلیدی پرتکرار و پررقیب شانسی در دیده شدن داده باشید، کلمات کلیدی دیگری انتخاب کنید که رقابت کمتری دارند اما باعث دیده شدن شما می‌شوند. نکاتی که در بالا در مورد سئو یوتیوب و کسب جایگاه در نتایج جستجوی یوتیوب و همچنین گوگل گفته شد، نکاتیست که اگر رعایت کنید، نتیجه خیلی خوبی را می‌گیرید. دقیقا مانند بهینه سازی یک صفحه از بلاگ یک سایت، سئو ویدیوهای یوتیوب نیز با شناخت دقیق عبارات کلیدی و پیدا کردن آنها شروع می‌شود. راه‌اندازی تست A/B به‌معنای بازاریابی برای گروه‌های مختلفی از مشتریان با ثابت نگه داشتن هستۀ تبلیغات و آزمون و خطای متغیرهای انتخابی‌تان است.

وقتی یوتیوب ویدیوها رو رتبه‌بندی می‌کنه، به معیاری به نام “مدت زمان تماشا” اهمیت میده – به عبارت دیگه، اینکه بینندگان چقدر توی ویدیوی شما می‌مونن. موقعی که می‌خوای سئوی یوتیوب رو امتحان کنی، به این فکر کن که چطور می‌تونی کلمات و عباراتی که مخاطب هدفت استفاده می‌کنه رو وارد کنی. در این مقاله، نکات اثبات شده سئوی یوتیوب رو که در خیلی از کانال ها جواب داده و برای شما هم – صرف نظر از اندازه کانال‌تون – کارساز خواهد بود، مرور می‌کنیم. بنابراین باید قابلیت‌ها و امکانات یوتیوب را همیشه در نظر داشته باشید. Youtube تنظیمات سئو مشخصی را دارد که باید با در نظر گرفتن امکانات و قابلیت‌های یوتیوب انجام شود.

ابزارهای تخصصی سئو به همراه یک راهنمای آموزش سئو یوتیوب پیشرفته به شما کمک می‌کنند که به بهترین شکل ممکن محتوای خود را بهینه کنید و شانس دیده شدن ویدیوهای‌تان در نتایج جستجو افزایش یابد. ما در اینجا ابزارهایی را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها، چنل خود را بهتر از همیشه مدیریت کنید و به رشدی قابل توجه در کانال‌تان دست پیدا کنید. در ادامه، به شما خواهیم گفت که بهترین ابزار سئو یوتیوب چیست و هر کدام از چند ابزار برتر سئو یوتیوب چگونه می‌توانند به کارتان بیایند. مثل تمام موتورهای جستجو، یوتیوب با مطابقت دادن عبارت جستجوشده از سوی کاربران با مرتبط‌ترین و باکیفیت‌ترین نتایج کار می‌کند. برای موفقیت در یوتیوب و بهبود رتبه‌بندی ویدئوها، تحلیل دقیق و علمی سئوی یوتیوب ضروری است. استفاده از ابزارهای مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا عملکرد ویدئوهای یوتیوب و کانال خود را بررسی کرده و استراتژی‌های بهینه‌تری برای رشد کانال پیاده‌سازی کنید.

اگر می خواهید یوتیوب شما را به عنوان یک کاربر فعال شناسایی کند، باید محتواهای قدیمی را شناسایی و ویرایش کنید. اگر محتوای قدیمی دارید که جذابیت آن از بین رفته است، می توانید عنوان، توضیح، برچسب و حتی تصویر کوچک آن را به روز رسانی کنید. از این طریق می توانید به الگوریتم یوتیوب کمک کنید تا دوباره محتوای شما را پیدا کند. البته یوتیوب این فرصت را به شما می دهد که بتوانید قسمتی از ویدیو را برش داده و آن را ویرایش کنید. یکی از اصلی‌ترین اهداف سئو، بهبود رتبه ویدیوهای شما در نتایج جست‌وجوی یوتیوب و گوگل است. این امر باعث می‌شود که ویدیوهای شما در بالای نتایج قرار گرفته و شانس مشاهده آن‌ها بیش‌تر شود.

در این مقاله به صورت کامل در مورد سئو یوتیوب از پایه تا نکاتی پیشرفته توضیح داده شد. در مقالاتی در مورد کسب درآمد از یوتیوب و همچنین راهنمای جامع تولید محتوای یوتیوب اطلاعاتی داده‌ایم که پیشنهاد میکنیم حتما مطالعه کنید. تصویر پروفایل اولین چیزی است که مخاطب هنگام به ورود به پروفایل شما مشاهده می‌کند. بنابراین باید با انتخاب یک تصویر مناسب کاری کنید که در اولین نگاه معتبر به نظر برسید. در نظر داشته باشید که این عکس باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد زیرا تصاویری با وضوح کم باعث می‌شود که تصویر به راحتی شناسایی نشود و تاثیر منفی بر برند شما خواهد داشت. سعی کنید که در انتخاب عکس برای پلتفرم‌های مختلف خود هماهنگ باشید که تاثیر زیادی بر برندسازی و بر جذب افراد دارد.

از ابزارهای تبلیغاتی یوتیوب، مانند Google Ads، نیز می توانید برای تقویت محتوای خود بهره بگیرید. این اقدام، علاوه بر افزایش بازدید، می تواند تعامل کاربران و اعتبار کانال شما را نیز بالا ببرد. همانطور که در جستجوی گوگل، سئو و بهینه سازی سایت و عنوان آن مهم هستند، در یوتیوب نیز عنوان یک ویدئو نه تنها برای کاربر بلکه برای موتورهای جستجو نیز مهم به شمار می ‌آید. از این طریق هر دو می توانند نسبت به موضوع محتوا درک بهتری داشته باشند. استفاده از کلمات کلیدی در عنوان بسیار مهم هستند، اما نسبت به مدت زمان تماشا و سایر عوامل، برای تعامل اثر کمتری خواهد داشت.

بنابراین هرچقدر که بتوانید در نوشتن کپشن، تایتل و توضیحات ویدئو از کلمات کلیدی دقیق‌تری استفاده کنید، بازدید ویدیوها بیشتر خواهد شد. با این ابزار اطلاعاتی ارزشمند درباره مخاطبان، علاقه‌مندی‌ها، محتوای مناسب، زمان بازدید از کانال یوتیوب و روش دسترسی آنان در اختیار شما قرار می‌دهد. در نتیجه می‌توانید با درک عمیقتر مخاطبان، محتواهای جذاب و متناسب با سلیقه آنان تولید و منتشر کنید. مرحله دوم سئو یوتیوب چیست؟ آن روزها به پایان رسید که در دالان خالی یوتیوب فریاد می‌زدید به این امید که کسی صدای شما را بشنود. حوصله و بازه توجه کاربران در حال حاضر کمتر از همه تاریخ است و کاربران فقط ویدیوهایی را می‌بینند که با هدف آنان هماهنگ باشد. تصاویر بند انگشتی یا Thumbnail نقش بسزایی در جذابیت ویدئو دارند و می‌توانند نرخ کلیک (CTR) شما را افزایش دهند.

یک توضیحات بهینه‌شده می‌تونه کمک کنه در نوار کناری ویدیوهای پیشنهادی ظاهر بشی، که می‌تونه منبع خوبی برای بازدید باشه. همچنین خوبه که پنج تا هشت هشتگ در توضیحات ویدیو بذاری که با کلمه کلیدی اصلی نزدیک باشن. وقتی کاربر عبارتی رو جستجو می‌کنه، صفحه نتایج جستجو فقط حداکثر 120 کاراکتر رو نمایش میده. بعد از اون، بیننده‌ها باید روی “نمایش بیشتر” کلیک کنن تا توضیحات کامل رو ببینن. اگه تحقیق گسترده کلمه کلیدی انجام دادی، یه مشت کلمه کلیدی پرترافیک و مرتبط داری. پیگیری معیارهایی که با اهدافت همسو هستن کمک می‌کنه یاد بگیری چطور مخاطبت رو رشد میدی.

بله، نتایج سئو یوتیوب نیاز به زمان زیاد و تلاش مستمر شما در بهینه سازی محتوا دارد. درسته این کار خسته کننده و حوصله سر بر به نظر می‌رسد ولی با این کار یوتیوب و موتورهای جستجو درک بهتری از ویدیوی شما خواهند داشت. نظرات یکی از بخش‌هاییست که باعث دیده شدن ویدیوی شما می‌شود و جز فاکتورهای اصلی سئو یوتیوب به حساب می‌آید. این فاکتورها از مهمترین سیگنال‌هاییست که در سئو یوتیوب برای نتایج جستجو مورد بررسی قرار می‌گیرند. الگوریتم سئو یوتیوب زمانی که موضوع جستجو خبری، سیاسی یا پزشکی و علمی باشد، در نتایج کانال‌هایی با اعتبار بالاتر را نشان می‌دهد. یکی از الگوریتم‌های یوتیوب، الگوریتم پیشنهاد ویدیو یا (Recommendation Algorithm) است که باعث دیده شدن ویدیوی شما در صفحه اصلی یوتیوب و قسمت پیشنهادات ویدیو‌ها می‌شود.

تصاویر بندانگشتی جذاب، تعامل کاربران مثل کامنت و لایک، و زمان تماشای ویدئوها مثل یک اثر دومینو عمل می کنند که موفقیت شما را تضمین می کنند. زیرنویس ها و کارت های درون ویدئو، عملاً همان کلمات جادویی هستند که الگوریتم را برای درک بهتر محتوای شما یاری می دهند. اما سئو یوتیوب فقط در متن و الگوریتم خلاصه نمی شود؛ بلکه تولید محتوای منحصربه فرد، داستان گویی کهنه نشده و ارتباطی انسانی با مخاطب، جوهر اصلی آن است. و در نهایت، با تبلیغ درست در شبکه های اجتماعی و پلتفرم های دیگر، مسیر موفقیت را برای ویدئوهایتان هموار می کنید. گرچه تحقیقات کلمات کلیدی در جستجوی گوگل اهمیت بیشتری دارند، اما در یوتیوب نیز بی‌ اهمیت نیستند. شما باید جستجوی کلمات کلیدی را به طور خاص برای پلتفرم یوتیوب انجام دهید.

بازاریاب‌ها داشتن یاد می‌گرفتن که فقط انتشار حجم زیادی از محتوا کافی نیست – محتوا باید با کیفیت بالا و به گونه‌ای بهینه شده باشه که تا حد ممکن از طریق موتورهای جستجو قابل کشف باشه. توجه داشته باشید که این ابزار رایگان نبوده و کاربران برای استفاده از تمام قابلیت‌های این ابزار، باید هزینه اشتراک پرداخت کنند. کافی است تا کمی دانش گرافیکی داشته باشید و از طراحی با کانوا برای گذاشتن thumbnailهای جذاب، استفاده کنید. دیدن پُست‌های 5 ابزار رایگان گرافیکی برای طراحی پست اینستاگرام و 10 ابزار برای طراحی استوری اینستاگرام هم می‌تواند به شما برای طراحی ساده‌تر و جذاب‌تر کمک کند. تگ‌ها را با دقت انتخاب کنید تا یوتوب بهترین دسته‌بندی را برای ویدیوهای شما انجام دهد.

زمانی که تحقیق در مورد کاربران را انجام نداده اید، به دنبال جستجوی کلمات کلیدی برای محتوا نباشید. الگوریتم یوتیوب به این صورت است که تصمیم نمی‌گیرد که محتوا را برای چه کسی ارسال کند، بلکه با بررسی تاریخچه و ترجیحات کاربر مجموعه ‌ای از ویدیوها را برای او انتخاب و ارسال می کند. ابزارهای خودکاری وجود دارند که می توانند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی کمک بسیاری کنند. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در دو نسخه رایگان و پولی در دسترس کاربران قرار دارند. برای موفقیت در یوتیوب مارکتینگ، باید به صورت استراتژیک کلمه کلیدی را به ویدئو اضافه کنید.

در کنار تایتل، تامنیل نیز سیگنال‌هایی در رابطه با محتوا ویدئو شما به مخاطب می‌دهد. بنابراین انتخاب تامنیل مناسب می‌تواند در افزایش بازدید و دیده شدن ویدئوهای شما نقش کلیدی داشته باشد. با توجه به توصیه یوتیوب به کاربران، استفاده از تگ‌ در ویدئوها باعث می‌شود تا آن‌ها به کاربران هدف خود نشان داده شوند. اما در یوتیوب علاوه بر کاربران، ما می‌خواهیم محتوای ویدئو خود را برای خود الگوریتم این شبکه نیز تعریف کنیم. در این مورد استفاده از تگ‌ها کمک می‌کند تا یوتیوب متن و محتوا ویدئوها را بهتر متوجه شده و آن را در معرض دید کاربرانی قرار دهد که به دنبال آن هستند.

فراموش نکنید که درخواست کلامی سابسکرایب می‌تواند در ابتدا یا انتهای ویدیو قرار گیرد و با افزودن دکمه‌های جذاب گرافیکی یا انیمیشن باعث افزایش سابسکرایب یوتیوب شود. شما می‌توانید برای تشویق بیشتر مخاطب از عباراتی مانند”  اگر این ویدیو برای شما مفید بود، حتما کانال را دنبال کنید و آن را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید” استفاده کنید. در واقعا امروزه ما در گوگل نتایج بسیار زیادی از ویدیو‌ها را میبینیم و به همین علت باید هنگام انتخاب کلمه کلیدی به این موضوع نیز توجه کرد. با مرور پربازدیدترین ویدیوها میتوانید عنوان و توضیحات ویدیوهای برتر این کانال را از نظر سئو بررسی کنید. این قسمت یکی از بهترین مکانها برای پیدا کردن ایده و کلمات کلیدی در یوتیوب است.

رسیدن به نتایج اول یوتیوب نیاز به زمان و انرژی بیشتری نسبت به آپلود کردن ویدیو در یوتیوب دارد. در واقع سئو ویدیو‌های یوتیوب کاری حرفه‌ای، زمان‌بر و نیازمند صبر و حوصله است که در این مقاله میخواهیم به صورت کامل تمام نکات لازم SEO یوتیوب را به شما آموزش دهیم. برای محاسبۀ هر کلیک از سمت مخاطبان، روی لینک‌های تبلیغاتی‌تان، سرعت بارگذاری صفحات فرود و دیگر پیج‌های وب‌سایت، نقشی تعیین‌کننده دارد. با سریع‌تر لود شدن صفحات، مشتری هم‌چنان به فهمیدن بیشتر دربارۀ محتوای لینک شما، علاقمند است. از نمونه‌های زیر برای نوشتن CTA مناسب و افزایش نرخ کلیک برندتان، استفاده کنید. در صورتی که شناسایایی صحیح و هدف‌گیری دقیقی در هنگام تقسیم‌بندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینک‌تان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغات‌تان خواهید شد.

سئو یوتیوب مجموعه‌ای از تکنیک‌ها، اصول و تاکتیک‌هاست که به شما کمک می‌کند تا ویدئوهای خود را برای موتور جستجوی یوتیوب بهینه‌سازی کنید. در این فرآیند، هدف اصلی این است که محتوای ویدئویی شما به شکلی برجسته و قابل مشاهده در نتایج جستجوی یوتیوب نمایش داده شود. وقتی کاربران در یوتیوب یا حتی گوگل به جستجوی محتوای مرتبط با حوزه شما می‌پردازند، این سئو یوتیوب است که تعیین می‌کند آیا ویدئوی شما در بالای فهرست جستجو نشان داده می‌شود یا خیر. به بهینه‌سازی ویدیو و تمامی اقداماتی که انجام می‌دهیم تا بازدید ویدیوهای در موتور جستجوی گوگل و خود سایت یوتیوب بیشتر شود، سئوی یوتیوب گفته می‌شود. رعایت اصول سئو در یوتیوب مزایای زیادی دارد؛ اگر یک کسب‌وکار هستید، می‌توانید از ویدیوهای برای افزایش آگاهی از برند و همچنین فروش محصولات خودتان استفاده کنید.

تولید محتواهای جذاب و خلاقانه بدون تحقیق کلید‌واژه دقیقا همین‌طور است. ممکن است کاربران از تماشای آن به وجد آیند اما مخاطبان زیادی را جذب نخواهد کرد. قبل از آنکه به سراغ آموزش سئو یوتیوب برویم لازم است تا با معنا و مفهوم سئو برای یوتیوب آشنا شویم. سئوی یوتیوب شامل بهینه سازی ویدیوهای شما برای افزایش دیده شدن آنها در موتور جستجو و توصیه های یوتیوب است. یکی از بزرگ‌ترین مزایای سئو یوتیوب این است که باعث جذب ترافیک هدفمند می‌شود.

با این ذهنیت، نام فایل “business_ad_003FINAL.mov” رو (خجالت نکش – همه ما موقع پست پروداکشن این شرایط رو داشتیم) با کلمه کلیدی مورد نظرت عوض کن. اما ایده خوبیه که معیارهای متمرکزی رو هم انتخاب کنی که با اهدافت همسو باشن. مثلاً اگه می‌خوای مخاطبت رو افزایش بدی، تعداد مشترکین، نمایش‌ها و حفظ مخاطب رو پیگیری کن. تحلیل رقبا هم می‌تونه به برنامه‌ریزی کمک کنه، چه داری طول مناسب ویدیو رو مشخص می‌کنی چه جایی که می‌خوای ویدیوهات رو در پلتفرم‌های اجتماعی دیگه تبلیغ کنی. یه زمانی ساختن یک کانال یوتیوب برای یک موضوع گسترده مثل “بررسی محصول” یا “تکنولوژی” ساده بود، اما امروزه کانال‌های جدید یوتیوب به یک تمرکز خاص‌تر نیاز دارن.

کلمات کلیدی که به یوتیوب کمک می‌کنند محتوای شما را بهتر دسته‌بندی کند. این تگ‌ها به یوتیوب کمک می‌کنند موضوع ویدیو را بهتر درک کرده و آن را به کاربران مرتبط نمایش دهد. برچسب ها یکی دیگر از ابزارهای سئو یوتیوب برای معرفی دقیق موضوع ویدئو به الگوریتم هستند. اگرچه اهمیت برچسب ها در سال های اخیر کاهش یافته، اما همچنان در تقویت ارتباط محتوا با کلمات کلیدی مؤثرند. برچسب ها باید شامل کلمات کلیدی اصلی، عبارات مرتبط و حتی اشتباهات متداول در تایپ کلمات کلیدی باشند.

با استفاده از صفحه پایان، می‌توانید یک ویدیو یا پلی لیست را برای ادامه مشاهده در پایان ویدیو به کاربر نمایش دهید یا حتی از اون بخواهید که کانال شما را سابسکرایب کند. یوتیوب این سیگنال‌ها را با هم ترکیب می‌کند و مشخص می‌کند که ویدیوی شما برای درخواست کاربر، چقدر مرتبط، محبوب یا جذاب است. یوتیوب یک مکان برای افرادیست که به دنبال یادگیری، آموزش و ایده گرفتن هستند. اگر شما تمام تلاشتان برای فروش بیشتر محصول یا نمایش بیشتر برندتان باشد اصلا توسط کاربران یوتیوب دیده نخواهید شد. به صورت معمول ویدیوها در پایان ویدیوی خود، دکمه‌های تعاملی برای کاربران میگذراند تا با این کار برای کاربران یک Call-to-Action ایجاد کرده باشند.

دعوت به انجام کاری که معمولاً در قالب متن یا تصویر در ویدیو نمایش داده می‌شود. بخش آمار و اطلاعات کانال که شامل داده‌های مربوط به بازدید، لایک، کامنت و تعامل است. نسخه اشتراکی یوتیوب که بدون تبلیغات است و امکان دانلود دارد و پخش ویدیو در پس‌زمینه را فراهم می‌کند. بخشی است که در ۵ تا ۲۰ ثانیه آخر ویدیو نمایش داده می‌شود و شامل لینک به ویدیوها، دکمه اشتراک یا تبلیغ محصولات است تا بیننده را به اقدام بعدی هدایت کند. ایجاد نسخه‌ای جدید و خلاقانه از یک محتوا با تغییر یا ترکیب محتوای اصلی را ریمیکس می‌گویند.

راه‌حل آن هم جذابیت و مرتبط بودن موضوع ویدیو با سرچ کاربر به اضافه کاور جذاب است. برای بهبود رتبه‌بندی ویدیوها در یوتیوب، در قدم اول باید الگوریتم یوتیوب و فاکتورهای رتبه‌بندی آن را بشناسیم. یوتیوب بخشی از گوگل است و مثل هر موتور جستجوی دیگری قصد دارد محتوایی ارائه کند که به بهترین نحو به سوال کاربران جواب بدهد. برای سربلند بیرون آمدن از این میدان نیاز به یادگیری اصول سئو یوتیوب دارید که بتوانید به چشم بیایید و بدرخشید. به این منظور، لازم است ارتباط میان الگوریتم یوتیوب، کلمات کلیدی که مخاطبان شما مدنظر دارند و بهینه‌سازی محتوای خود را بشناسید تا بتوانید در نتایج جستجوها، صدرنشین باشید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری